A Dakar története

Rallimádók

Central Europe Rally - Budapest-Dakar Rallye - A dakar világa, története

Bookmarking

Videó

Utolsó kommentek

A tizennegyedik futam 1992

2008.02.29. 07:10 | irodeak | Szólj hozzá!

Címkék: motor 1992 autó versenyző kamion dakar útvonal

A tizennegyedik "Dakar" futam 1991. december 25-én indult.

332 induló: 133 autó, 101 kamion, 98 motor, indult útnak

Célba ért:  169 résztvevő: 68 autó, 56 kamion, 45 motor


Gilbert Sabine már régóta szeretett volna valami újat vinni a rali életébe, és talán az előző évi lövöldözés miatt, és az apartheid fellazulása miatt, 1992-ben nem Dakar, hanem Fokváros volt a cél.

A mezőny a kikerült Mauritánia után Afrika nyugati partján haladt végig.

Új országok és a megszokottól eltérő földrajzi és időjárási körülmények vártak a megcsappant létszámban induló versenyzőkre. (Az 1988-as létszám-csúcs után évről évre csökkent a résztvevők száma)

Ebben az esztendőben jelent meg a GPS, a műholdas navigációs eszköz, amely óriási előrelépés volt a biztonság növelése és a jobb tájékozódás érdekében.

Azonban sok változtatás miatt, vagy csupán a forgandó szerencse miatt, sok minden nehezítette a versenyt: sivatagi vihar, a Csád-i háború, egy megáradt namíbiai folyó.

A verseny sajnos most is megkövetelte a maga áldozatát. A korábbi motoros győztes Gilles Lalay belerohant egy orvosi autóba és életét veszítette.

Hubert Auriolt azonban ezek nem akadályozták meg egy négykerekű győzelem megszerzésében:
„Ez a legnagyobb győzelmem! Az autóknál a legelsőnek lenni két motoros győzelem után, itt Le Cap-ban, fantasztikus érzés!"


1992. Párizs - Sirte – Le Cap

Indulás : 1991. december 25-én  Párizs (Château de Vincennes)
Érkezés : 1992. január 16.  Le Cap
Pihenő: 1992. január 08. Pointe-Noire (Kongo)

A rally hossza : 12.427 km
Speciális km összesen : 6.263 km

Országok: Franciaország, Líbia, Nigéria, Csád, Közép-Afrikai Köztársaság, Kamerun, Gabon, Kongo, Angola, Namíbia, Dél-Afrikai Köztársaság

1. szakasz : Rouen – Paris-Château de Vincennes (130 km)
2 .szakasz : Paris – Sète (820 km)
3. szakasz : Misratah-Syrte (653 km, 204 km specialis)
4. szakasz : Syrte-Sabha (375 km specialis)
5. szakasz : Sabah-Wah El Kbir (546 km specialis)
6. szakasz : Wah El Kbir-Tumu (520 km specialis)
7. szakasz : Tumu-Dirkou (738 km specialis)
8. szakasz : Dirkou-N’Guigmi (601 km specialis)
9. szakasz : N’Guigmi-N’Djamena (438 km convoi)
10. szakasz : N’Djaména-Sahr (695 km, 331 specialis)
11. szakasz : Sahr-Bouar (663 km, 260 km specialis)
12. szakasz : Bouar-Yaoundé (660 km, 260 km specialis)
13. szakasz : Yaoundé-Oyem (400 km, 113 km specialis)
14. szakasz : Oyem-Franceville (793 km, 619 km specialis)
15. szakasz :Franceville-Pointe Noire (677 km, 354 km specialis)
Pihenő:  Pointe Noire
16. szakasz : Lobito-Namibe (500 km, 150 km specialis)
17. szakasz : Namibe-Ruacana (517 km, 225 km specialis)
18. szakasz : Ruacana-Grootfontein (600 km, 280 km specialis)
19. szakasz : Grootfontein-Gobabis (450 km)
20. szakasz : Gobabis-Keemanshoop (600 km)
21. szakasz : Keemanshoop-Springbok (450 km, 100 km specialis)
22. szakasz: Springbok-Le Cap (611 km)

A bejegyzés trackback címe:

https://bpdakar.blog.hu/api/trackback/id/tr98351429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása