A Dakar története

Rallimádók

Central Europe Rally - Budapest-Dakar Rallye - A dakar világa, története

Bookmarking

Videó

Utolsó kommentek

A huszonhetedik futam 2005

2008.03.09. 10:57 | irodeak | Szólj hozzá!

Címkék: motor 2005 autó versenyző kamion dakar

A huszonhetedik Dakar futam 2004. december 31-én indult.

688 induló: 165 autó, 104 assistance autó, 69 kamion, 120 assistance kamion, 230 motor, indult útnak

Célba ért:  215 résztvevő: 75 autó, 36 kamion, 104 motor


Sajnos, a 2005-ös Dakar rali inkább a halálesetekről emlékezetes.

A verseny hatodik szakaszán a spanyol Jose Manuel Perez bukott KTM-jével. Életveszélyes állapotban szállították kórházba, de nem tudták megmenteni.

Négy nappal később érkezett a szörnyű hír, a spanyol versenyző elhunyt. Perez szenvedélyes motoros volt, ez volt a negyedik Dakarja.

Egy nappal később pedig újabb dráma történt. Az egyik legtapasztaltabb és legelismertebb motoros, a kétszeres Dakar győztes olasz Fabrizio Meoni egy balesetben szörnyethalt.

A bejelentés sokkolta a versenyzőket. A motorosok nem is tudták feldolgozni ezt a traumát, kérésükre a rendezők mindannyiukat repülőgépen szállították tovább, mert a következő szakaszon képtelenek lettek volna versenyezni. Szükségük volt egy pihenőnapra, hogy valahogy összeszedjék magukat a folytatásra. A kék KTM gyári versenyzői ettől a naptól kezdve Meoni nevét írták a motorjukra és gyászszalagot viseltek a verseny végéig.

Az autósoknál újra (Mr. Dakar) Stephane Peterhansel győzött Mitsubishivel, ezzel már nyolc elsőségnél jár (hat motoros és két autós diadal), ami példátlan a Dakar történetében.

Ami pedig a magyarok szereplését illeti, nos, ez volt az eddigi legjobb versenyük. A motorosoknál Varga Ákos a 27-ik, Nagy Péter a 81-ik helyen ért célba, az autósoknál a Palik/Darázsi kettős a 18-ik, a Kis/Czeglédi duó a 33-ik, a Liszi/Rack páros a 66-ik helyen végzett. Jól szerepeltek a kamionosok is, a Darázsi/Tagai/Szalai csapat MAN-nal a 16-ik, a Szaller/Farkas/Keresztesi hármas Mercedesszel a 30-ik helyen ért célba.

2005. Barcelona - Dakar

Indulás : 2004. december 31.  Bercelona (Spanyolország)

Érkezés : 2005. január 09.  Dakar
Pihenő : Atar

A rally hossza : 9.039 km
Speciális km összesen : 5.433 km

Országok: Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali, Szenegál

1. szakasz : Barcelone – Barcelone (50 km, 6 km speciális)
2. szakasz : Barcelone – Grenade (920 km, 0 km speciális)
3. szakasz : Grenade – Rabat (573 km, 10 km speciális)
4. szakasz : Rabat – Agadir (666 km, 123 km speciális)
5. szakasz : Agadir – Smara (654 km, 381 km speciális)
6. szakasz : Smara – Zouerat (622 km, 492 km speciális)
7. szakasz : Zouerat – Tichit (669 km, 660 km speciális)
8. szakasz : Tichit – Tidjikja (semlegesített)
9. szakasz : Tidjikja – Atar (399 km, 361 km speciális)
Pihenő : Atar
10. szakasz : Atar – Atar (499km dont 483 speciális)
11. szakasz : Atar – Kiffa (695 km, 656 km speciális)
12. szakasz : Kiffa – Bamako (819 km, 586 km speciális)
13. szakasz : Bamako – Kayes (668 km, 370 km speciális)
14. szakasz : Kayes – Tambacounda (630 km, 529 km speciális)
15. szakasz : Tambacounda – Dakar (569 km, 225 km speciális)
16. szakasz: Dakar – Dakar (68 km, 31 km speciális)

A bejegyzés trackback címe:

https://bpdakar.blog.hu/api/trackback/id/tr99352236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása