A huszonhetedik Dakar futam 2004. december 31-én indult.
688 induló: 165 autó, 104 assistance autó, 69 kamion, 120 assistance kamion, 230 motor, indult útnak
Célba ért: 215 résztvevő: 75 autó, 36 kamion, 104 motor
Sajnos, a 2005-ös Dakar rali inkább a halálesetekről emlékezetes.
A verseny hatodik szakaszán a spanyol Jose Manuel Perez bukott KTM-jével. Életveszélyes állapotban szállították kórházba, de nem tudták megmenteni.
Négy nappal később érkezett a szörnyű hír, a spanyol versenyző elhunyt. Perez szenvedélyes motoros volt, ez volt a negyedik Dakarja.
Egy nappal később pedig újabb dráma történt. Az egyik legtapasztaltabb és legelismertebb motoros, a kétszeres Dakar győztes olasz Fabrizio Meoni egy balesetben szörnyethalt.
A bejelentés sokkolta a versenyzőket. A motorosok nem is tudták feldolgozni ezt a traumát, kérésükre a rendezők mindannyiukat repülőgépen szállították tovább, mert a következő szakaszon képtelenek lettek volna versenyezni. Szükségük volt egy pihenőnapra, hogy valahogy összeszedjék magukat a folytatásra. A kék KTM gyári versenyzői ettől a naptól kezdve Meoni nevét írták a motorjukra és gyászszalagot viseltek a verseny végéig.
Az autósoknál újra (Mr. Dakar) Stephane Peterhansel győzött Mitsubishivel, ezzel már nyolc elsőségnél jár (hat motoros és két autós diadal), ami példátlan a Dakar történetében.
Ami pedig a magyarok szereplését illeti, nos, ez volt az eddigi legjobb versenyük. A motorosoknál Varga Ákos a 27-ik, Nagy Péter a 81-ik helyen ért célba, az autósoknál a Palik/Darázsi kettős a 18-ik, a Kis/Czeglédi duó a 33-ik, a Liszi/Rack páros a 66-ik helyen végzett. Jól szerepeltek a kamionosok is, a Darázsi/Tagai/Szalai csapat MAN-nal a 16-ik, a Szaller/Farkas/Keresztesi hármas Mercedesszel a 30-ik helyen ért célba.
2005. Barcelona - Dakar
Indulás : 2004. december 31. Bercelona (Spanyolország)
Érkezés : 2005. január 09. Dakar
Pihenő : Atar
A rally hossza : 9.039 km
Speciális km összesen : 5.433 km
Országok: Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali, Szenegál
1. szakasz : Barcelone – Barcelone (50 km, 6 km speciális)2. szakasz : Barcelone – Grenade (920 km, 0 km speciális)
3. szakasz : Grenade – Rabat (573 km, 10 km speciális)
4. szakasz : Rabat – Agadir (666 km, 123 km speciális)
5. szakasz : Agadir – Smara (654 km, 381 km speciális)
6. szakasz : Smara – Zouerat (622 km, 492 km speciális)
7. szakasz : Zouerat – Tichit (669 km, 660 km speciális)
8. szakasz : Tichit – Tidjikja (semlegesített)
9. szakasz : Tidjikja – Atar (399 km, 361 km speciális)
Pihenő : Atar
10. szakasz : Atar – Atar (499km dont 483 speciális)
11. szakasz : Atar – Kiffa (695 km, 656 km speciális)
12. szakasz : Kiffa – Bamako (819 km, 586 km speciális)
13. szakasz : Bamako – Kayes (668 km, 370 km speciális)
14. szakasz : Kayes – Tambacounda (630 km, 529 km speciális)
15. szakasz : Tambacounda – Dakar (569 km, 225 km speciális)
16. szakasz: Dakar – Dakar (68 km, 31 km speciális)
Utolsó kommentek