A Közép-Európa Rali ötödik napja sajnos ismét nem volt problémamentes a Flex Dakar Team három versenyzője számára. Gyenge vigasz, hogy a mezőny már része is kínlódott a csütörtökre kiírt első, 157 km-es lőtéri szakasszal. A problémák olyan sok csapatot érintettek, hogy a nap második erőpróbáját ki is vették a rendezők az itinerből. A hivatalos információk szerint minderre – kizárólag csak a kamionosok esetében - azért került sor, mert a mezőny nagy része bejelentette, hogy szeretne féket cserélni az utolsó két napra, és ha a mai második kört is teljesíteni kell, akkor erre nem lenne idő.
„A mai nap akár jól is sikerülhetett volna számunkra, ha nem szólt volna közbe a verseny első olyan technikai problémája, amely miatt komolyabb várakozásra kényszerültünk a szakaszon.” – nyilatkozott Szobi Balázs. „A lőtér gyilkos, brutális terepén lecsúszott a turbóról a cső, és mire megtaláltuk a probléma okát, villámgyorsan elszaladt 23 perc. Végül 3 óra és 10 percbe telt, mire kiértünk a szakaszról, és ezzel ma csak a 27. időt tudtuk autózni. Az összesítésben is veszítettünk három pozíciót, de ezt az utolsó két napon mindenképpen szeretnénk behozni. Jó lenne beférni az első húsz közé…”
A csapat tagjai a Közép-Európa Rali néhol kőkeményen köves, máshol süppedősen sáros szakaszainak teljesítése közben egyre biztosabbak lesznek abban, amit már korábban is sejtettek: a mezőny nagy részének autói, így a flexes MAN is kizárólag a dünés, homokos sivatagi tájakon érzi jól magát, csak a hagyományos Dakar terepein tud problémamentesen teljesíteni.
A verseny leghosszabb szakaszát a motorosoknál David Casteu (KTM) nyerte, így az összetettben már 2 perc 27 másodperccel vezet barátja, Francisco Lopez (KTM) előtt. A quadoknál sem történt változás, továbbra is Hubert Deltrieu (Polaris) az első, komoly 42 perc 58 másodperces előnnyel büszkélkedve.
Az autósoknál viszont sokat változott az összetett sorrendje: a dél-afrikai Giniel de Viliers (VW) mindent megtett, hogy utolérje az összetettben élen álló Stéphane Peterhanselt (Mitsubishi), és nagy igyekezetében teljesen összetörte a versenyautót. A VW pilótájának azért sem volt szerencséje, mert Peterhansel defektet kapott, és több mint három perccel rosszabb időt ment a mai győztes Carlos Sainz-nál (VW), így minden esélye meglett volna, hogy utolérje riválisát. A legjobb időeredményt az amerikai Robby Gordon (Hummer) érte el, így Sainz, 3 másodperccel vezetett Peterhansel előtt.
A kamionosoknál Hans Stacey (MAN) egyre tökéletesebbre fejleszti új autójának beállításait, és a holland versenyző újabb értékes percekkel növelte előnyét a cseh Ales Loprais (Tatra) előtt, már közel 24 perccel vezeti a kategóriát.Forrás: marathonrally.com
Utolsó kommentek