A Dakar története

Rallimádók

Central Europe Rally - Budapest-Dakar Rallye - A dakar világa, története

Bookmarking

Videó

Utolsó kommentek

A huszonnegyedik futam 2002

2008.03.08. 07:57 | irodeak | Szólj hozzá!

Címkék: motor 2002 autó roma kamion dakar útvonal meoni

A huszonnegyedik Dakar futam 2001. december 28-án indult.

425 induló: 117 autó, 53 assistance autó, 34 kamion, 54 assistance kamion, 167 motor, indult útnak

Célba ért:  132 résztvevő: 52 autó, 22 kamion, 58 motor


Ez a viadal a Meoni-Roma küzdelemről, és a spanyol bepánikolásáról maradt meg a leginkább az emberek emlékezetében.

Joan „Nani” Roma nem tartozott a legszerencsésebb motorosok közé.
A spanyol, pontosabban katalán sztár a 202-es Dakar rally végén besokallt, rátört a pánik és teljesen elveszítette az ítélő és tájékozódó képességét. Roma a győzelemért küzdött, de hiába. Nemcsak Fabrizio Meonit, hanem önmagát sem tudta legyőzni és ez okozta a bukását. Szinte vakon botorkált a kövek között, mígnem (szinte lépésben) elesett, és fekve a földön maradt. Semmilyen fizikai sérülést sem szenvedett, de láthatóan fogalma sem volt arról, hogy hol van, és mit csinál.

Pánikbetegséget kapott, és az volt a szerencséje, hogy gyorsan orvosi ellátásban részesült. Amikor már összeszedte magát, elmondta, az utolsó előtti napon óriási stressz volt rajta, nagyon idegesen versenyzett. S amikor eltévedt, egyszerűen kikapcsolt az agya, nem tudott higgadtan gondolkodni.

Ez volt a verseny egyik legnagyobb drámája, hiszen előtte ilyet még senki sem élt át.

Szalay Balázs ebben az esztendővel Palik László navigálásával vágott neki a versenynek. Sajnos a Chevroletben már Európában váltót kellett cserélni, a tartalék pedig nem bírta végig Afrikát. Kilenc napig azonban így is eljutottak, és nagyon érdekes, illetve tanulságos tapasztalatokat szereztek.

2002. Arras - Madrid - Dakar

Indulás : 2001. december 28.  Arras

Érkezés : 2002. január 13.  Dakar (Lac Rose)
Pihenő : 2002. január 06.  Atar

A rally hossza : 9.436 km
Speciális km összesen : 6.486 km

Országok: Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Szenegál

1-2. szakasz : Arras – Châteauroux - Narbonne (1059 km, 6 km speciális)
3. szakasz : Narbonne –Madrid (906 km, 35 km speciális)
4. szakasz : Madrid – Rabat (935 km, 6 km speciális)
5. szakasz : Rabat – Er Rachidia (539 km, 85 speciális)
6. szakasz : Er Rachidia – Ouarzazate (576 km, 338 km speciális)
7. szakasz : Ouarzazate – Tan Tan (793 km, 351 km speciális)
8. szakasz : Tan Tan – Zouerate (739 km, 370 km speciális)
9. szakasz : Zouerate – Atar (396 km 383 km speciális)
10. szakasz : Atar – Atar (382 km, 344 km speciális)
11. szakasz : Atar – Tidjikja (502 km, 467 km speciális)
12. szakasz : Tidjikja – Tichit (500 km, 482 km speciális)
13. szakasz : Tichit – Tichit (422 km speciális)
14. szakasz : Tichit – Kiffa (473 km, 467 km speciális)
15. szakasz : Kiffa – Dakar (1011 km, 165 speciális)
16. szakasz : Dakar – Dakar (69 km, 31 km speciális)

A bejegyzés trackback címe:

https://bpdakar.blog.hu/api/trackback/id/tr25352120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása